गीतको कथा– ‘म मरेको पल…’ (वीरेन्द्र राई)
'म मरेको पल' २० वर्षअघि लेखेको गीत हो । यसको चर्चा आजसम्म पनि भइरहँदा गीतकारको मन गदगद हुन्छ । यो गीत लेखिनुमा कारुणिक विगत छ । त्यसले मलाई बेलाबेला मर्माहत पारिरहन्छ । २०४० सालताका म पत्रमित्रता निकै गर्थें ।
उनी बागबजारको डेराबाट वानेश्वरको मेरो घरमा आउने क्रम सुरु भयो । म दिदीसँग बस्थेँ । कुनैबेला अस्मिता हप्ता-दस दिनसम्म पनि हाम्रैमा बस्थिन् । मेरो दिदीसँग पनि उनको राम्रो घुलमिल भयो । दिदी र हाम्रै छिमेकमा बस्ने दिदीकी मितिनीले मिलेर उनलाई हाम्रो भाइसँग विवाह गर्नुपर्छ है भनेर जिस्क्याउँदा रहेछन् । अस्मिता लजाउँदै त्यस्सै मक्ख पर्दिरहिछिन् । म त आफ्नै तालमा बहकिएर हिँड्ने भएकाले र उनलाई विशुद्ध साथी मात्र ठानेकाले त्यस्तो केही सोचेकै थिइनँ । दिदीहरूको कारण हाम्रो चर्चा झ्यांगिन थालेपछि एकदिन मैले के हो कुरा, हामी साँच्चै विवाह गर्न सक्छौँ त भनेर उनलाई सोध्दा घरमा सोध्नुपर्छ भन्ने जवाफ आयो । ४३-४४ सालतिर अन्तरजातीय विवाहका लागि हाम्रो सामाजिक सोचाइ आजको जस्तो उदार थिएन । उनी फेरि सेनाको कर्र्णोलकी छोरी रहिछिन् । आपसमा कुरा भएपछि हामी डेटिङ जान थाल्यौँ, तर हामी दुईजना मात्र कहिल्यै गएनौँ । कहिले उनको साथी, कहिले मेरा साथीहरू साथै हुन्थे । पछि चितवन गएर उनले विवाहको लागि घरबाट अनुमति मिलेन भन्ने खबर पठाइन् । अनि मलाई यो त खासमा प्रेम होइन रहेछ भन्ने लाग्यो । सुरुमा साथी मात्र भनेर त्यति ख्याल नगरे पनि हामीबीच सम्बन्धको कुरा भएपछि म त प्रेम मानेर एकोहोरिन थालेको थिएँ । मैले अन्तिम चिठी लेखें उनलाई-
उनले 'यो जुनीमा त तिम्रो हुन सकिनँ, अर्को जुनीमा हुने वाचाका साथ बिदा' भन्ने आशयसहितको आफ्नो अन्तिम चिठी पनि छाडेकी रहिछिन् । उनले रेडियोमा 'म मरेको पल' गीत सुनेर फर्किएर आउने हिम्मत गर्न नसकेको, परिवारको कारण विवाहको प्रस्ताव स्वीकार्न नसकेको र आफू अरु कसैको हुन नसक्ने देखेपछि आत्महत्या गरेको कुरा पनि चिठीमा लेखेकी थिइन् । मलाई प्रेम गरे पनि उनी परिवार र समाजसँग जुध्न सकिनन् । बीचमा उनले के-कस्तो अवस्थाको सामना गर्नुपर्यो, फोन सम्पर्कको माध्यम नभएकाले मैले बुझ्न पनि पाइनँ । उनको मृत्युपछि निकै विरही भएर काठमाडौँका सडकहरूमा डुलें । उनी नमरेकी भए मैले लेखेका सयौँ गीतका पाठक बन्थिन् । समयको लेखा, त्यतिबेला हाम्रो विवाह पनि हुन सक्थ्यो ।
केटीहरूप्रतिको मेरो उदासीनताका कारण मैले समयमै उनको प्रेम चिन्न सकिनँ । केटीहरुभन्दा बढी गीतमै माया बस्यो । 'लभ ट्राजेडी'को पराकाष्ठा हो यो गीत । रेडियो नेपालको गीतिकथामा हरिभक्त कटुवालले लेखेको 'मलाई नसोध कहाँ दुख्छ घाउ' भन्ने गीतको ठाउँ लिने गीत बन्दा गर्व लाग्छ । रेकर्ड भएका मेरा चार सयजति गीतमा यही गीतले मलाई बढी चिनाएको छ ।
२०५१ सालमा विवाह गरेपछि श्रीमतीलाई मेरो विगतको प्रेम भन्दै अस्मिताको कुरा सुनाएको थिएँ । त्यसैले श्रीमती अझै पनि बेलाबेला म त कान्छी पो रै'छु भनेर गनगन गर्छिन् । म भने त्यो प्रेम सम्झेर अझै पनि भक्कानिन्छु ।
रचना : वीरेन्द्र राई
स्वर/संगीत : सुरेश अधिकारी
भनिन्छ, संगीत मन नपराउने मानिस कोही छैन । संगीतको झंकारले गर्भको शिशु पनि खितखिताउँछ रे । गीत सुनेर हामी धुन र शब्दमा बहकिँदै आनन्दित हुन्छौं । पीडाको गीतमा समभाव राख्दै सुकसुकाउँदै मनैदेखि हल्का पनि बन्छौं । गीतका शब्दलाई आफ्नै बुझाइअनुसार लिएर समभावमा बग्नु नै स्रोताको विशेषता हुने गर्छ । यस्तै ग्रहणशीलताका कारण कतिपय साना आयामका र सामान्य गीत पनि लोकप्रियता र प्रसिद्धिका हिसाबले चुलीमा पुग्छन् । हामीले आफ्नै दृष्टिले गीतलाई हेरे पनि र एउटा अनुमानमा बुझे पनि कुनै गीतको कथा र गीत लेखिनुको रचनागर्भ खास के हुन्छ त ? यही खोतल्ने प्रयासस्वरुप ‘गीतको कथा’ स्तम्भ ब्लगमा सुरु गर्दै छु । गीतकारसँग उहाँले लेखेको कुनै एक चर्चित गीतको सेरोफेरोमा रहेर गरिएको कुराकानीलाई उहाँकै शब्दमा प्रस्तुत गरिनेछ । आशा छ, मन पराउनुहुनेछ । यसबाट गीतलाई अझ नजिकबाट बुझ्न र पारख गर्न सहयोग पुग्ने ठानेको छु ।
यस पटक खोटाङ जिल्लाका गीतकार वीरेन्द्र राईले लेखेको र सुरेश अधिकारीले स्वर र संगीतबद्ध गरेको चर्चित गीत ‘म मरेको पल तिमी डोली चढ्नु’को चिरफार ।
उनी मरेको पल - वीरेन्द्र राई
सानो छँदा रेडियो नै सञ्चारको एकमात्र साधन थियो । रेडियो नेपाल सुन्दै हुर्किँदा गीतहरू सुन्ने क्रममा आफू पनि यस्तै गाउन पाए हुन्थ्यो भन्ने रहर पलाउँथ्यो । त्यसबेला लेखक-कवि बन्छु भन्ने लागेकै थिएन । २०४० सालमा एलएलसी परीक्षा दिएर उच्च शिक्षा पढ्न खोटाङबाट काठमाडौँ आएपछि कवि-लेखकहरूसँग सरसंगति बढ्दै जाँदा लेख्न थालें । गाउने सोच पनि बोकेर आए पनि गायक बन्नलाई सुर-तालको ज्ञान चाहिने रहेछ भन्ने बुझेपछि यो बाटो मेरो होइन भन्ने लाग्यो र फनक्कै मोडिएँ ।
'म मरेको पल' २० वर्षअघि लेखेको गीत हो । यसको चर्चा आजसम्म पनि भइरहँदा गीतकारको मन गदगद हुन्छ । यो गीत लेखिनुमा कारुणिक विगत छ । त्यसले मलाई बेलाबेला मर्माहत पारिरहन्छ । २०४० सालताका म पत्रमित्रता निकै गर्थें ।
देशका कुना-कन्दरामा पत्रमित्र बन्ने-बनाउने समय थियो त्यो । मोबाइल फोनको प्रचलन आएकै थिएन । गोरखापत्र संस्थानबाट छापिने युवामञ्च पत्रिकामा पत्रमित्र बन्नका लागि शिक्षा, उमेर, रुचि र सम्पर्क ठेगानासहित फोटोहरूको सूची नै छापिएर आउँथ्यो । त्यसै क्रममा पत्रमित्र स्तम्भमा चितवन टाँडी ठेगाना भएकी अस्मिता थापा (क्षेत्री) नाम गरेकी केटीलाई देखें । उनको रुचि पनि साहित्य र संगीत देखेपछि चिठी पठाएँ ।
चिठी आदानप्रदान बढ्दै गएर हामी बलियो पत्रमित्रमा दरियौँ । दुई-तीन वर्ष चल्यो चिठीको क्रम । म ल क्याम्पसमा पढ्दै थिएँ, उनी पनि चितवनमा आईएड पढिसकेर बीएड पढ्न राजधानी आइन् । हाम्रो भेट भएपछि झनै गाउँघरकै जस्तो घनिष्ट साथी भयौँ । त्यो नितान्त स्वच्छ मित्रता थियो ।
उनी बागबजारको डेराबाट वानेश्वरको मेरो घरमा आउने क्रम सुरु भयो । म दिदीसँग बस्थेँ । कुनैबेला अस्मिता हप्ता-दस दिनसम्म पनि हाम्रैमा बस्थिन् । मेरो दिदीसँग पनि उनको राम्रो घुलमिल भयो । दिदी र हाम्रै छिमेकमा बस्ने दिदीकी मितिनीले मिलेर उनलाई हाम्रो भाइसँग विवाह गर्नुपर्छ है भनेर जिस्क्याउँदा रहेछन् । अस्मिता लजाउँदै त्यस्सै मक्ख पर्दिरहिछिन् । म त आफ्नै तालमा बहकिएर हिँड्ने भएकाले र उनलाई विशुद्ध साथी मात्र ठानेकाले त्यस्तो केही सोचेकै थिइनँ । दिदीहरूको कारण हाम्रो चर्चा झ्यांगिन थालेपछि एकदिन मैले के हो कुरा, हामी साँच्चै विवाह गर्न सक्छौँ त भनेर उनलाई सोध्दा घरमा सोध्नुपर्छ भन्ने जवाफ आयो । ४३-४४ सालतिर अन्तरजातीय विवाहका लागि हाम्रो सामाजिक सोचाइ आजको जस्तो उदार थिएन । उनी फेरि सेनाको कर्र्णोलकी छोरी रहिछिन् । आपसमा कुरा भएपछि हामी डेटिङ जान थाल्यौँ, तर हामी दुईजना मात्र कहिल्यै गएनौँ । कहिले उनको साथी, कहिले मेरा साथीहरू साथै हुन्थे । पछि चितवन गएर उनले विवाहको लागि घरबाट अनुमति मिलेन भन्ने खबर पठाइन् । अनि मलाई यो त खासमा प्रेम होइन रहेछ भन्ने लाग्यो । सुरुमा साथी मात्र भनेर त्यति ख्याल नगरे पनि हामीबीच सम्बन्धको कुरा भएपछि म त प्रेम मानेर एकोहोरिन थालेको थिएँ । मैले अन्तिम चिठी लेखें उनलाई-
प्रिय अस्मिता,
अशेष प्यार ।
म मरेको पल तिमी डोली चढ्नू
हर्षाश्रु झार्दै रोए जस्तो गर्नू, दुःखे जस्तो गर्नू ।
अशेष प्यार ।
म मरेको पल तिमी डोली चढ्नू
हर्षाश्रु झार्दै रोए जस्तो गर्नू, दुःखे जस्तो गर्नू ।
- तिम्रो वीरेन ।
चिठीको जवाफ आएन । त्यो सम्बन्ध त्यत्तिकै काटियो । त्यो चिठीका पंक्तिलाई पछि मैले गीतको रूपमा लेखेँ । २४ वर्षे पट्ठो थिएँ । सुरेश अधिकारीको स्वर र संगीतमा रेकर्ड भएर रेडियोमा बज्न थाल्यो । अकस्मात् एक दिन नेपाल टेलिभिजनमा अस्मिताले बागबजारमा झुन्डिएर आत्महत्या गरेको खबर आयो । २०४७ सालको घटना हो यो । मैले गीतमा आफू मर्ने कुरा लेखेको थिएँ, उनको मृत्युको खबर सुन्नुपर्यो । आत्महत्या गर्दा उनले आफ्नो लुगाभित्र मैले लेखेका चिठी, मसँग खिचेका फोटोहरू राखेको फेला परेछ ।
उनले 'यो जुनीमा त तिम्रो हुन सकिनँ, अर्को जुनीमा हुने वाचाका साथ बिदा' भन्ने आशयसहितको आफ्नो अन्तिम चिठी पनि छाडेकी रहिछिन् । उनले रेडियोमा 'म मरेको पल' गीत सुनेर फर्किएर आउने हिम्मत गर्न नसकेको, परिवारको कारण विवाहको प्रस्ताव स्वीकार्न नसकेको र आफू अरु कसैको हुन नसक्ने देखेपछि आत्महत्या गरेको कुरा पनि चिठीमा लेखेकी थिइन् । मलाई प्रेम गरे पनि उनी परिवार र समाजसँग जुध्न सकिनन् । बीचमा उनले के-कस्तो अवस्थाको सामना गर्नुपर्यो, फोन सम्पर्कको माध्यम नभएकाले मैले बुझ्न पनि पाइनँ । उनको मृत्युपछि निकै विरही भएर काठमाडौँका सडकहरूमा डुलें । उनी नमरेकी भए मैले लेखेका सयौँ गीतका पाठक बन्थिन् । समयको लेखा, त्यतिबेला हाम्रो विवाह पनि हुन सक्थ्यो ।
केटीहरूप्रतिको मेरो उदासीनताका कारण मैले समयमै उनको प्रेम चिन्न सकिनँ । केटीहरुभन्दा बढी गीतमै माया बस्यो । 'लभ ट्राजेडी'को पराकाष्ठा हो यो गीत । रेडियो नेपालको गीतिकथामा हरिभक्त कटुवालले लेखेको 'मलाई नसोध कहाँ दुख्छ घाउ' भन्ने गीतको ठाउँ लिने गीत बन्दा गर्व लाग्छ । रेकर्ड भएका मेरा चार सयजति गीतमा यही गीतले मलाई बढी चिनाएको छ ।
२०५१ सालमा विवाह गरेपछि श्रीमतीलाई मेरो विगतको प्रेम भन्दै अस्मिताको कुरा सुनाएको थिएँ । त्यसैले श्रीमती अझै पनि बेलाबेला म त कान्छी पो रै'छु भनेर गनगन गर्छिन् । म भने त्यो प्रेम सम्झेर अझै पनि भक्कानिन्छु ।
----------------------------------------------------------
म मरेको पल तिमी डोली चढ्नू
हर्षाश्रु झार्दै रोए जस्तो गर्नू, दुःखे जस्तो गर्नू
हर्षाश्रु झार्दै रोए जस्तो गर्नू, दुःखे जस्तो गर्नू
विश्वासको मन्दिर भत्काइदिन सक्थ्यौ
ढलाइदिन सक्छौ
आश्वासनको वाचा बदलिदिन सक्थ्यौ
आश्वासनको वाचा बदलिदिन सक्थ्यौ
भुलाइदिन सक्छौ
निरस यो सपना रित्तो छ जीवन
बदनामी पिँजडा कैदी छ यो मन
म मरेको पल ...
निरस यो सपना रित्तो छ जीवन
बदनामी पिँजडा कैदी छ यो मन
म मरेको पल ...
व्यथालाई समेटी विस्मृतिमा भुल्छु
उदासीमा डुब्छु
रंगिएको सिउँदो भ्रान्तिभित्रै रम्छु
रंगिएको सिउँदो भ्रान्तिभित्रै रम्छु
तरंगमा झुम्छु
सुकेको पलाँसलाई वसन्तले के भो
यो पागल तिमीले नचिने'नि के भो
म मरेको पल ...
सुकेको पलाँसलाई वसन्तले के भो
यो पागल तिमीले नचिने'नि के भो
म मरेको पल ...
रचना : वीरेन्द्र राई
स्वर/संगीत : सुरेश अधिकारी
No comments:
Post a Comment